سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فرا گیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است [امام علی علیه السلام]
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود

 

فرزند ثمره مشترک ازدواج زن و مرد است.هر دو نفر در پیدایش‏کودک دخالت داشته‏اند،و در منافع و زیانهایش نیز شریک میباشند.

بنابراین بچه‏دارى نیز یک وظیفه مشترک زن و شوهر است.نه وظیفه زن‏تنها.درست است که مادران با میل و رغبت از بچه نگهدارى میکنند وامور نظافت و تر و خشک کردن و تغذیه و شیر دادن و دیگر امور مربوط به‏کودک را از جان و دل مى‏پذیرند.و براى پرستارى و نگهدارى او هر گونه‏رنج و زحمتى را تحمل مینمایند.براى پرستارى از کودک چه شبهائى راتا صبح بیدار میمانند و گریه و جیغ و شیون و نحسیهاى او را تحمل‏میکنند.لیکن شوهر هم نباید فداکاریها و زحمات همسرش را نادیده بگیردو بگوید:بچه‏دارى وظیفه زن است.و من در این باره مسؤولیتى ندارم.

وقتى دید بچه آرام نمى‏گیرد،مادر را با بچه بگذارد و خودش برود در اتاق‏دیگر راحت‏بخوابد. نه،برادر!این بچه مشترک بین شما است.پرستارى‏و نگهدارى از او نیز یک وظیفه مشترک است.مگر تو عاطفه و وجدان‏ندارى؟آیا انصاف است که تو بروى در گوشه‏اى استراحت کنى، وهمسرت را در این غوغا تنها بگذارى؟آیا این رسم زندارى و مهر و صفاى‏خانوادگى است؟اگر تو روز کار کرده و خسته هستى همسرت نیز در تمام‏روز بکارهاى خانه‏دارى اشتغال داشته و خسته است.اگر تو خوابت مى‏آیداو نیز خوابش مى‏آید.اگر جیغ و شیونهاى بچه اعصاب ترا خسته میکند، مادر بیچاره هم همینطور است لیکن جز تحمل چاره‏اى ندارد.

برادرم!انصاف و عاطفه و اخلاق اسلامى و رسم همسردارى‏اقتضا دارد که در چنین مواقع حساسى در بچه‏دارى همسرت را کمک‏کنى.یا با هم بچه را آرام کنید سپس بخوابید.یا مقدارى از شب را توبخواب و همسرت از بچه پرستارى کند آنگاه تو از بچه پرستارى کن وهمسرت بخوابد.و اگر همسرت در اثر کم خوابى،بعد از نماز صبح‏استراحت کرده انتظار نداشته باش مانند دیگر روزها صبحانه را برایت‏حاضر کند.چه مانع دارد خودت چاى و صبحانه حاضر کنى،خودت میل‏کنى و بیرون بروى و براى همسرت نیز آماده باشد.وقتى مى‏خواهید به‏سفر یا مهمانى بروید ضرورت ندارد که همیشه همسرت بچه را بغل کند،در جاهاى مناسب تو این عمل را انجام بده و در این باره همکارى نمائید.وبطور کلى در همه حال در پرستارى و نگهدارى از کودک تعاون و همکارى‏داشته باشید.رسم زندارى و اخلاق اسلامى چنین است.به زندگى شماصفا و محبت و رونق میدهد.

البته به بانوان نیز توصیه میشود که در این باره از شوهرانشان‏انتظارات زیاده از حد نداشته باشند.گرفتاریها و مشکلات کسب و کار وتامین نیازمندیهاى زندگى را همواره منظور داشته باشند.و بدانند که مرددر خارج منزل با صدها مشکل روبروست و با اعصاب خسته،و بمنظوراستراحت‏بمنزل مى‏آید.و انتظار نداشته باشند که وقتى بمنزل آمدلباسهایش را در آورد و فورا مشغول بچه‏دارى و امور خانه‏دارى شود.دراین مورد بیش از مقدار ضرورت و در مواقع غیر عادى،توقع کمک نداشته‏باشند.

 

منبع : آیین همسرداری / ابراهیم امینی

 


 



  • کلمات کلیدی :
  • تسنیم ::: چهارشنبه 84/7/27::: ساعت 1:4 صبح

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 16
    بازدید دیروز: 14
    کل بازدید :283406

    >> درباره خودم <<
    زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
    تسنیم
    ای آغازگر عشق من ! ای نگارگر تمام دوست داشتنی هایم ! ای آنکه در لحظه لحظه زندگیم ، صدای پای نگاه ها، لبخند ها ، و گریه هایت ، در تار و پود ذهنم حک شده است ؛ تو را با همه پشت پا زدن هایت یاد می کنم . و به امید نگاه دوباره ات صبح ها را به شب می رسانم ...

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<






















    " alt=" - به روز رسانی : 1:50 ع 86/11/26" width='85' >
    " alt="لینکستان - به روز رسانی : 1:50 ع 86/11/26" width='85' >


    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<